fredag 24. januar 2014

2014 - here we go

 
Det er godt å være tilbake og jeg har såååå mye fint på vei inn av møbler som jeg skal selge ut på min lille nettbutikk - Bilder kommer I promise. I mellomtiden har min lille M laget seg sin egen lille butikk der hun har pyntet så fint. Hun har satt en rosa IKEA eske i døren som disk, og satt frem det lille kasseapparatet sitt som er full med lekepenger. Pappa her i huset bestiller kake. Maxine: "Mamma, vi har jo ingen kake!! Det må vi jo ha!! Du må bake mamma"
Så her var det bare å "rulle opp ermene" å sette i gang.
 


Det ble en sjokolade-ostekake med pepperkake bunn. Nammis.
Som pynt brukte jeg sjokolader fra en sjokoladekalender (som nesten blir kastet etter deg for tiden). Motiver som tog, snømann og hus fungerer godt her i vinterland Norge selv om det ikke er jul 

Ser at jeg ikke er den fødte konditoren, men smaken er det intet å si på mener jeg selv:-)





 Senere ble det deilige kylling-muffens. De er helt supre å legge i lunsjboksen eller ta med som turmat.  Jeg droppet chilien denne gangen da jeg serverte dem til mine barn.
Oppskrift følger under


Oppskrift:
1 Gul løk
1/2 finhakket Rød chilli
1 ts Paprika pulver
1-2 Kylling fileer
1/2 Sitron
2 Egg
5 dl Hvetemel
1 ts Bakepulver
2 1/2 dl Yougert naturell
Salt/Pepper
Fres finhakket løk, chilli og finstrimlet kylling filee og smaksett med paprikapulver og salt/pepper. dra stekepannen fra plata for a svalne. Bland så mel og bakepulver i en bakebolle, og visp opp egg i en separat bolle. Tilsett sitronsaften fra en halv sitron og yougerten i melblandingen. Bland så inn eggene og kyllingen. ikke rør for mye, det skal være en litt klumpete røre. Fordel røren så i 10-12 muffinsformer.
Stekes så på midterste rille i ovnen på ca 200 grader i ca 20 min. Ta så ut og la de svalne på ei rist.

Anbefaler å strø på litt parmesan eller kanskje litt Jalsberg før steking. 
 



 
 
Ha en strålende fredag - mes amies

1 kommentar:

  1. Mmmm, de muffinsene så gode ut!
    *sulten*
    Takk for oppskrift!
    Ønsker deg en NydeligFlott helg!
    Klem fra Julie :-)

    SvarSlett