torsdag 28. november 2013

Mors kosekrok

Vi har alle ulike kosekroker, og dette er min. Her steames og traktes det jevnt og det lukter alltid godt. Jeg elsker å være på det lille kjøkkenet mitt og trenger sjeldent en god grunn til å bake noe godt. I går bakte jeg min aller beste sjokoladekake. Den er helt fantastisk god om jeg skal si det selv, men når det er sagt er den alt annet enn sunn he-he. Legger ved oppskriften til de som vil prøve.
 
300 g Melange
3 1/2 dl vann
6 ss kakaopulver
3 stk egg
1 beger lettrømme
2 ts bakepulver
7 dl sukker
7 dl hvetemel
1 ts salt

Glasur:
 
5 dl melis
150 g melange
2 ss kakaopulver
3 ss kaffe
 
Smelt smøret, ha det i en bolle. Ha i de øvrige ingrediensene. Hell over røren i 25 cm Ø spring form. Stek kaken på 180 C i 35 - 40 min. Avkjøl kaken helt før du påfører glasuren. Settes i kjøleskapet over natten = perfekt:-):-) Kaken skal være litt "Brownie" i konsistensen. Bilde av kaken nederst 
 







 
Noen får bilder av mitt lille kjøkken.
 

 
 
 

Kjempegodt med frukt og bær av noe slag ved siden av. For de som synes den blir vel søt, kan man dryppe noen klementin eller appelsin dråper over. Da blir den noe friskere og litt mer jul:-)


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar