tirsdag 15. oktober 2013

Lite av varje

 
 
Det er ikke ofte en kan kjøpe årets pepperkaker i butikken og samtidig ta inn friske blomster fra hagen. Ja det er dog i tidligste laget med pepperkaker - vi er tross alt bare kommet til oktober. Men synes allikevel det var litt spesielt da jeg satte dette brettet frem til mine gjester. Jeg håper for all del at det gode været vedvarer. Så blir ikke vinteren så lang.



Jeg synes for øvrig at de første pepperkakene smaker best, så går det fort nedover. Men det går for all del å pimpe dem opp litt med en mild roquefort, Jarlsberg, brunost eller kanskje en god appelsin marmelade. De fungerer også supert som kjeksbunn i kaker, så for all del ikke kast den siste esken - men avslutt heller julen med en herlig NewYork CheeseCake med pekkerkake bunn. Nam-nam



 
Rett fra en full rosehage - og det er mer der de kom fra
 
 
 
Denne lille søte vasen kjøpte jeg for bare 19 kr på Kremmerhuset. Ett kupp!
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar